Tailsweep topp

Monday 30 June 2014

work in progress


Jag håller på att inreda ett rum till två söta flickor i Tegnérlunden just nu, och här är några bilder som jag visat på instagram redan. Den lilla jugendbokhyllan hittade jag på en auktionssajt och jag tycker den var ett riktigt kap, då den sväljer en hel del leksaker/böcker samtidigt som den är nätt och dessutom kan flickorna själva nå alla saker på hyllorna. Som sagt "work in progress" (komiskt att lilla nallen fått en ram över sig där på hyllan :), så jag får visa lite bättre bilder sen, när alla leksaker är på plats.

pics: @seventeendoors

Sedan den här bilden togs har jag fixat småblommiga underlakan och udda kuddar. Jag fick massor av tips via instagram på var man kan hitta just småblommiga sänglinnen (och kläder för den delen också), bl.a. hos Livly, Mokkasin, och danska följare hörde av sig om de fina webshopparna Poppy Rose och Super Carla. Själv inhandlade jag mina på Ohlssons tyg på Sveavägen som hade halva priset på just dessa tyger, så det var väl värt att sy lite själv. Det hela mixades sedan upp med ljust grå påslakan från hm (har dessa favoriter utgått, eller är de bara slutsålda?).
     På väggen tänkte jag en fotovägg av udda vintage-ramar eller lite uppklistrade teckningar och foton med tejp. Vi får se. Missade världens sötaste spegel som gick för en spottstyver en annan auktionssajt som hade passat perfekt över det lilla bordet mellan sängarna. Ja, jag försöker att tänka på återbruk när jag inreder barnrum, även om ni säkert ser att sängarna är från Ikea (köpta på Blocket, dock). Jag älskar bordet mellan sängarna, som jag hittade på loppis.
     Ja, jag har för avsikt att ta lite "efterbilder" att visa er vid ett senare tillfälle, och skäms lite över både bildkvalitet och avsaknad av styling på dessa bilder, men det får var så idag.
     Nu ska jag sticka och plocka upp en riktigt reafynd som jag gjorde på Garbo Interior i lördags. Såå nöjd!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.