Tailsweep topp

Wednesday 10 April 2013

mineral


Boråstapeter har lanserat en enfärgad tapetkollektion  i en dämpad färgskala. Rätt smart, eftersom det ibland kan vara rätt jobbigt att spackla och slipa innan man ska måla. Jag tänker t.ex. att det vore enkelt att bara tapetsera barnens lilla rum på landet, gärna i den här kulören.


Tavlan på bilderna ovan hänger redan på vårt ställe vid havet, och tyvärr verkar den vara nästa bloggfavorit, och jag ser den överallt. Alltså, det här med affischer.. Man hittar något man gillar, slår till och sen ser man dem precis överallt. Trist. Dags att köpa lite riktig konst, kanske. Mer hållbart i längden och betydligt mer personligt.

pics: Boråstapeter

De här vackra keramikskålarna av min favorit Signe Persson Melin stod jag och fingrade på häromdagen. Upp på önskelistan, definitivt. Det är bara så svårt att bestämma sig för vilken..


5 comments:

  1. vakker fargeskala
    liker de dusty / avdempede variantene

    Borås gjør mye bra.
    du skulle vel ikke vite hvor teppet på gulvet er fra vel?

    hilsen Åpent^hus

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.artilleriet.se/shop/kuddar-mattor-textil/#new-geometric-orange-matta

      Delete
  2. Underbar nyans och så fina detaljer till. Härliga inspirationsbilder.
    Blir alltid så sugen på nya tapeter denna årstid :)

    Ha det gott!
    Jane

    ReplyDelete
  3. Nydelige bilder! Elsker den sofakroken der altså! Og tapetet var i min favorittfarge. God torsdag til deg! Klem fra Beate i Norge.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.