Tailsweep topp

Saturday 15 December 2012

new kitchen table

pic: Camilla Stephans
Jag är ju på jakt efter ett nytt köksbord, som ska rymma många och vara tåligt. Den här lösningen tilltalar mig - man har tagit Hays bockar och skapat en bordsskiva av grova plankor till..

 
Loop stand table från Hay, med bordskivan. Jag får för mig att den skivan är för känslig för våra vilda småtjejer som inte direkt är kända för sitt fina bordsskick..
 
 
Ett annat alternativ, J104, även det från Hay. Fint.
 
Oj,vilken intensiv period vi är inne i nu.. Mycket jobb, avslutningar, kalas och julklappar som ska handlas, och granar som ska pyntas. Dygnet räcker inte riktigt till för oss.. Men jag sitter och kikar på att sticka iväg till värmen i januari, då man kan behöva vila upp sig efter december månad.. Vad härligt det skulle vara!
 
Fin helg till er alla!
 

3 comments:

  1. Har fått en hang-up på matbord med marmorskiva. T ex detta http://studiokarin.blogspot.se/2012/05/lat-trabordet-fa-nytt-liv-med.html?m=0
    Men jag vet inte om marmor är så praktiskt ?
    / Karin LG

    ReplyDelete
  2. Vilka fina, kan vara svårt att bestämma sig!
    Ha en fin dag! kram

    ReplyDelete
  3. Hay do some lovely things - not too heavy or too light, neither too refined nor too rustic. Perfect for a family, I think :-)
    Jane

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.