Tailsweep topp

Thursday 8 September 2011

in my hood..

Den här fina våningen i klassisk stil med feminin touch, kan man läsa om i senaste Sköna hem. Underbart danskt bord och stolar från Dis (ett tips för er som ska på besök i Stockholm).

Här har man trollat bort tv:n bland tavlorna, smart tips! Rummet har en snygg mörkgrå nyans på ena väggen, som känns sober och lugn. En mysig ullmatta från K & Co (där även jag köpt min Day-matta till vardagsrummet) breder ut sig över golvet. Inredaren Kristina Lifors som driver K & Co är också den som inrett hemmet tillsammans med ägarinnan. Hon har ett showroom på Västmannagatan Upplandsgatan, där jag brukar titta in emellanåt. Kristina är en trevlig tjej som arbetat som inredare i NYC tidigare. Vi pratade vid ett tillfälle om just mattor, att svenskar har alldeles för små mattor. De ska vara stora! :) Och Missoni-kuddarna som lyser upp rummet, skulle jag inte tacka nej till.

pics: Anne Nyblaeus via Sköna hem
Det var sådana här frasiga sidengardiner som jag hade tänkt sy upp i Asien i vintras, men jag fegade ur, och kom hem med tunna skira (billigare) längder istället.

5 comments:

  1. Vilket vackert sovrum. Gardiner i den stilen och utmed hela fönstret är fasligt vackert! Smart där med att sy upp även gardiner i Asien.

    ReplyDelete
  2. Så fina bilder, siden gardiner har jag, som jag gjorde av mitt sängöverkast;) Kram

    ReplyDelete
  3. Snyggt hem, tycker om den där hotellkänslan.

    ReplyDelete
  4. Snyggt!
    Ha en fin fredag.

    sanna

    ReplyDelete
  5. Så himla fina stolar, vill ha!

    ha en skön Fredag!
    Kram Elina

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.